{ text-align:center; }

středa 4. ledna 2017

[Doporučuji: Knihy] John Wyndham - Pavučina

   Po více jak dvou týden tu pro Vás mám další knihu. Tato kniha je od britského sci-fi autora Johna Wyndhama. Po skončení školy ve věku osmnácti let vyzkoušel řadu zaměstnání, včetně práva nebo farmaření. Protože mu to ale příliš nevynášelo, dal se na psaní a později začal posílat krátké příběhy do amerických sci-fi magazínů. Během druhé světové války se přihlásil do služby a v armádě sloužil jako dešifrovací operátor. Po válce se inspirován úspěchem svého bratra, též spisovatele, vrátil zpět ke psaní. V roce 1951 pak vydal svůj první román Den trifidů. Během svého života pak napsal další dalších šest knih.

(www.amazon.com)

   Záhadný zbohatlík se rozhodl stvořit utopistickou společnost. Koupil proto ostrov a vybral 40 lidí, kteří by měli být těmi, kdo budou onu společnost tvořit. Jedním z nich je Arnold Delgrange, jehož žena a dcera nedávno zahynuli při autonehodě. Krátce po přistání na ostrově se jim pokazí vysílačka, což se pokouší vyřešit, ale nedělají si s tím zas až tak velké starosti. Více je zajímá, co se skrývá v té zamlžené polovině ostrova. Jenže pak začnou lidé mizet a vyjde najevo, že to vlastně není mlha ale enormní množství pavučiny.

   Na českých fórech lidé tuto knihu velmi ostře kritizovali, zatímco na anglicky psaných fórech byla tato novela poměrně milovaná. Mě osobně se líbila a četla se mi velmi dobře. Člověk by také měl mít na paměti, že byla napsaná před více jak šedesáti lety. Já osobně knihu doporučuji, mě se zdála velmi zajímavá.

2 komentáře: