{ text-align:center; }

neděle 15. ledna 2017

[Au-pair] S agenturou a nebo bez?

   Pokud se chystáte vycestovat jako au-pair poprvé a nemáte ve svém okolí nikoho, kdo by Vám mohl pomoci, určitě budete zvažovat, zda-li bude nejlepší se obrátit na agenturu. Já sama jsem poprvé byla přes agenturu, ale mou současnou host-family jsem si našla sama. V tomto článku bych ráda shrnula obě mé zkušenosti.



   Mou první rodinu, která byla v Leeds (třetím největším městě Velké Británie) jsem měla zprostředkovanou Student Agency. Až v Anglii jsem potkala další děvčata a přečetla pár blogů a zjistila, že to nebylo to nejmoudřejší rozhodnutí. Děvčata, která vyloženě žádala o rodiny v Londýně dostaly čtyři různé v Leeds, holčina, která vyplnila přihlášku jako pomoc v domácnosti byla umístěna jako au-pair. A to ještě není to nejhorší. Jakmile nastoupíte do letadla, okamžitě s Vámi přestanou komunikovat. Ze začátku jsem měla menší problém s rodinou (nebylo to nic extrémně vážného, jelikož už si nepamatuji, co to bylo) a obrátila jsem se kontakt, který mi dali na jejich partnerskou agenturu v Británii. Ti mi odpověděli, že si to mám vyříkat s rodinou. A podle toho, co jsem slyšela, takhle řeší 99% případů.

   Pokud necestujete do USA, tak bych se být Vámi na agenturu vykašlala. Pokud si nejste jistí a opravdu chcete jít přes agenturu, nejlepší je kontaktovat agenturu v dané zemi. Mimo ČR totiž au-pair neplatí za zprostředkování rodiny, rodina je jediná platící strana. A jsem si jistá, že i agenturní zaměstnanci budou daleko vstřícnější.

   Jestli jste se rozhodli odcestovat bez agentury a nevíte co dál, ráda Vám poradím. První krok bude rodinu najít. To se dnes dá udělat i přes facebook. Já osobně jsem hledala na aupair-world.net. Je tu ještě web aupair.com, ale první zmíněný je více věrohodný, jelikož rodiny musí platit za profil ne zrovna malou částku, takže o něco menší šance, že to bude podvodník.

Náhodná čínská holčička
(tumblr.com)

   Na podvodníky je dobré dát si pozor. Určitě se svou budou rodinou nejprve mluvte přes skype. Určitě se také nezapomeňte zeptat, jestli byste mohli prohodit pár slov s dětmi. Rodina se bude pravděpodobně ptát na nějaké reference a bude chtít na onu osobu (např. které jste hlídali dítě loni v létě) kontakt, klidně jim kontakt dejte. Jestli té osobě skutečně zavolají, můžete si být skoro sto procentně jistí, že to podvodníci nebudou. Také je dobré je před odletem požádat o adresu a telefonní číslo, kdyby se něco stalo,tak ať na ně máte nějaký kontakt.

   Pokud je to země Evropské unie, je to celkem snadné. Koupit letenku nebo jízdenku (podle toho, který typ dopravy upřednostňujete), zařídit si pojištění do zahraničí a včas se odhlásit od pojišťovny. Pokud se jedná o zemi mimo EU, je nejlepší nejprve kontaktovat českou ambasádu dané země, zda-li je vůbec možné tam jako au-pair pobývat. Dostat vízum jako au-pair do Japonska je například daleko snažší, než do Jižní Koree a podle slečny z ambasády tam ani žádný Čech ještě jako au-pair necestoval.

   Sama jsem vízum ještě nikdy nezařizovala, takže s tím neporadím. Ráda bych ale další školní rok prožila v Japonsku nebo Korei. Pokud se to podaří, článek tu o tom určitě bude.

   Opravdu to není nic zas až tak těžkého, obzvláště pokud cestujete uvnitř Evropské unie. O sociální si nemusíte dělat starosti. Šla jsem na sociálku (mamkami pomohla, jelikož se v tomle vůbec nevyznám) a řekli, že odtamtud se ohlašovat nemusím. Takže si vyřiďte záležitosti v bance, pokud máte kartu, zařiďte si pojištění (a nezapomeňte se odhlásit odpojišťovny) a a dopravu a jste připraveni na nové dobrodružství.

Žádné komentáře:

Okomentovat