{ text-align:center; }

pátek 30. prosince 2016

[Recenze] WikiTree

   Jedním z mých bodů na seznamu přání (a taky jeden z cílů na příští rok) je znát své kořeny, jinak řečeno sestavit si rodokmen. Už jsem to zkoušela předtím, ale většina stránek, na které jsem narazila, nebyla dobrá, neměla jsem dostatek informací do začátku a taky jsem ještě v té době nevěděla, kde hledat. Dva poslední body se mi asi před rokem podařilo seškrtnout a tak zbývala jen webová stránka, která by mi pomohla při sestavování. Zatím nejlepší a doopravdy zcela zdarma, kterou jsem našla je wikitree.com.

Úvodní stránka

   Stránka je v  angličtině, což může pro někoho být problém. Kromě přehledného systému zadávání jednotlivých členů rodiny má stránka další funkce. Dá se najít seznam veškerých profilů (jednotlivých členů rodin) se stejným příjmením, po kterém pátráte. Jejich správcům pak můžete zaslat e-mail (i když asi neodpoví....mě tedy ona paní neodpověděla...). Můžete se zeptat na různé otázky ve fóru a pokud hledáte určitou skupinu lidí, najdete si příslušný  tag. Je tam i jeden pojmenovaný Czech roots nebo-li české kořeny. Většina lidí ptající se tam na otázky jsou cizinci, takže většinou potřebují pomoci s překlady.

Můj pra-pradědeček z matčiny strany s rodiči a prarodiči.

   Zkoušela jsem si sestavovat rodokmen na jiných stránkách, ale se žádnou jsem nebyla tak spokojená jako s touto.




1 komentář:

  1. Přiznám se, že kořeny mě nikdy moc nelákaly i když je moje rodina jimi posedlá. Upřímně, proč to lidi tolik bere a snaží se to zjistit?
    Ale nápad s webovkou je parádní :)

    OdpovědětVymazat