{ text-align:center; }

pondělí 12. prosince 2016

[Choi Mari] A pořád ještě nesněží a asi ani vůbec nebude...

   Jak titul napovídá, nesněží. V Londýně prostě nesněží. Naprostou většinu dní ani nemrzne. Mám takový pocit, že zimní boty a bundu si ani vůbec kupovat nemusím. Stromek už mají doma nazdobený snad všichni, dokonce i my. Máme živý, takže se jednou za čas musí zalít. Většinu ozdob holky vyrobily, když byly mladší, takže žádná sláva.

   Před dvěma týdny v sobotu jsem se vydala do Sir Soane's muzeum, což je asi pět minut pěšky od stanice metra Holborn. Muzeum nedovoluje fotografie a je celkem malé, ale zajímavé. Část muzea je prostě viktoriánský řadový dům s původním vybavením a část je plná obrazů a soch. Mají tam dokonce i egyptský sarkofág.



   Jelikož je muzeum celkem malé a poblíž je British muzeum, tak jsem se tam vydala. Muzeum je známé hlavně pro svou egyptskou výstavu, mě ale daleko více zaujala ta o penězích. Měli tam mince a bankovky z různých dob a různých zemí, dokonce i jednu ze šedesátých let z Československa. Pak mě taky celkem zaujali šperky a nádobí z 18. století z různých koutů Evropy a výstava o hodinkách a hodinách (některé byly naprosto nádherné).

Skleník v Kew gardens.

   V neděli jsem měla večer sraz s kamarády. Většina nás byla stará parta, ale měli jsme i dva nováčky. Jeden Ital a jeden Vietnamec narozený v Anglii. Šli jsme společně omrknout Winter wonderland, což je něco jako vánoční trh, až na všechny ty atrakce, které normálně jinde na vánočních trzích nemají. Všichni ostatní chtěli jít na horskou dráhu, a tak jsem se odhodlala a nebylo to až tak děsivé, ale není nejlepší nápad jít na horskou dráhu uprostřed zimy.  Poté  jsme se uchýlili do tepla a dali si něco k jídlu a pití a hráli tichou poštu. Nejprve jen v korejštině, ale pak ve všech jazycích, co jsme znali. Hodně jsme se u toho nasmáli.

   Během týdne to bylo  celkem hektické, jelikož měla T. v úterý koncert, kde hrála s ostatními děvčaty ze školy. T. měla housle (houslí tam měli až příliš), ale byla tam i děvčata s příčnou flétnou, kytarou, čelem a dokonce dvě harfy. Hráli se jak jinak než koledy. Já jsem tam šla s M. a host-mom dorazila o něco později (ale pořád před začátkem, my jsme totiž museli T. dopravit půl hodiny před začátkem, aby si mohli naladit nástroje a připravit se). Některé ty písně byly moc hezké. V pátek pak měli další koncert, kde zpívali koledy (a ten koncert měli v kostele), kam jsem nešla.

Racci v Kew gardens.
   Tento týden taky bude celkem hektický, jelikož škola končí ve čtvrtek ve dvanáct a v sobotu odpoledne odlétají do Slovinska na Vánoce (takže budu mít dům na skoro dva týdny celý pro sebe). V pátek budeme pravděpodobně péct perníkovou chaloupku.

   Minulou sobotu jsem byla v V&A muzeum of childhood, což je muzeum hraček a věcí pro děti z let milých. Ve druhém patře měli zajímavou výstavu a vývoji deskových her. Měli tam také celkem velkou sbírku domků pro panenky a to domků velmi nádherných. 

V neděli jsem pak navštívila Tate britain, což je galerie. Většina soch a část obrazů byla moderní. Nemám ráda moderní umění. Ale měli tam i starší obrazy a ty se mi moc líbily. Asi na hoďku jsem pak večer hlídala T., ale zbytek rodiny se vrátil do hodiny,tak nakonec nebylo na mě jí zahnat do postele (jen vzácně se jí chce). Dneska dopoledne mi volali ze školy. Celkem jsem se lekla, jestli se něco nestalo, ale nakonec mě jen poprosili, jestli bych mohla donést T. věci na plavání. Podle počtu dalších tašek s věcmi a rodičů, které jsem potkala po cestě na plavání zapomněla asi třetina třídy XD

3 komentáře:

  1. Zkrátka zasněžené Vánoce už jsou vážně pasé :P

    OdpovědětVymazat
  2. Já v Londýně navštívila kdysi Národní galerii. A taky to stálo za to.
    U nás sněžilo jen trochu, ale zase přes Vánoce nic nebude. Ale to je myslím přirozené, planeta by se oteplovala i bez lidského přičinění.
    Zůstaneš tedy na Vánoce v Británii? Zajímavé mít celý cizí dům jen sama pro sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Vánoce tu zůstávám. Chci se trochu více porozhlédnout kolem.

      Vymazat