{ text-align:center; }

středa 23. listopadu 2016

[Choi Mari] Vánoce se blíží

   Za měsíc jsou Vánoce. T. už straší s vánoční výzdobou. Včera jsem vystřihla snad dvacet papírových sněhových vloček. Sníh pořád v nedohlednu, ono asi vážně v Londýně jen zřídka kdy sněží.

   Před dvěma týdny v sobotu jsem šla s S. a jejími dvěma kamarádkami do Textile and Fashion museum poblíž London bridge. Muzeum byla báječné a měli zrovna výstavu šatů z 20. let (muzeum je vždy dedikované po nějakou dobu určitému období nebo tématu) a to jedno z mých oblíbených období, když přijde na módu. Ale na to, že vstup byl devět liber bylo tedy muzeum poněkud malé. Po muzeu jsme byly všechny hladové a tak jsem se vydali kamsi  najít nějakou restauraci. Náhodou jsme našli takovou menší zastrčenou italskou restauraci, kde měli naprosto báječné jídlo.

Skleník v Kew gardens.


   V neděli jsem šla se třemi děvčaty z naší party (A., L. a J.) do Fullham palace museum. Park kolem byl hezký, ale už je podzim, v létě je tam určitě mnohem krásněji. Samotný palác byl spíš takový větší dům s malou kaplí. Pak jsme se šli ještě projít do parku přes ulici a kolem řeky. A pak jsme se šli najíst do hospody, která přes den působila jako restaurace a večer jako bar. Jídlo neměli špatné a za tu cenu měli naprosto obří porce a většina z nich měla nápoj v ceně. L. ani nevěděla, že v Putney nějaký palác mají a to tam bydlí XD

   Minulou sobotu jsem se vydala do části Londýna s vtipným jménem. Poblíž stanice metra Canada water měl být skandinávský vánoční trh. Nejprve jsem se ale vydala opačným směrem, jelikož tam bylo nákupní centrum a já si nutně potřebovala odskočit. A taky se mrknout kolem, když už tam jsem. V onom nákupním centru je obří obchod, jehož jméno si nepamatuji, ale prodávají ohromné množství různých výtvarných potřeb za poměrně nízké ceny. Pak jsem se vydala na trh. Výběr tam moc velký nebyl a bylo tam přelidněno.

Racci u jezírka v Kew gardens.

   Nechtěla jsem jít zpátky stejnou cestou a podle google map byla poblíž stanice metra. Jenže ona stanice nebylo metro. Když v Londýně hledáte metro, musíte najít stanici s červeným znakem. Pokud má červený, je to London underground, jenže pokud je oranžový je to London overground a ty barvy se od sebe nedají tak úplně jednoduše odlišit. Tak mi cesta domů trvala poněkud déle. Vzala jsem overground do stanice Shoreditch high street a pak se vydala pěšky do stanice Liverpool street, odkud jelo moje metro. Stanice od sebe jsou asi tak dvacet minut, takže ne daleko. Jenže to ještě nebyl konec. Došla jsem tam a stanice byla zavřená. Naštěstí náhradní vchod byl naproti přes ulici. Ten ten byly dvě linky kompletně mimo provoz a další dvě částečně mimo provoz. V Londýně je snad každý den nějaká linka mimo provoz. Proto by člověk měl kontrolovat tfl.co.uk pokaždé, než vyjde z domu, ale já jsem většinou líná.

   V neděli jsem si koupila barvu na vlasy. Vlastně dvě. Nepermanentní. Do permanentní barvy už jen tak nepůjdu. Koupila jsem růžovou a azurově modrou, tak uvidím, jak to chytne.

4 komentáře:

  1. To tvoje londýnský cestování by byla moje smrt! :D (Jinak řečno, máš můj neskonalý obdiv.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ten obdiv si ještě počkej. Plánuji se v blízké budoucnosti dát na cestování vlakem XD.

      Vymazat
  2. Nejste jediná rodina, co magoří s Vánocemi. Moje máti si už třiadvacátého pouštěla na YT koledy, řvalo to na celý barák jako rozhlas. Pak jsme přešli tradičně na hromadu CDéček s vánočními písněmi a koledami. Ty nám teď budou hrát permanentně až do konce ledna, možná února. Ale žádnou šílenou výzdobu neděláme nebo tak, jenom klasiku, ale ta zvuková kulisa je vždycky extrém.

    Miluju módu první poloviny dvacátého století. Dvacátá, třicátá a někdy i čtyřicátá léta, to je moje. Mimochodem, nedávno v kinech vysílali Fantastická zvířata a kde je najít od Rowlingové, které je dějem zapasováno do přelomu dvacátých let minulého století. Takové příjemné retro :)

    Ona ta doprava vypadává tak nějak všude, trochu tě chápu i když jsem londýnským metrem nikdy nejela. Ve Vídni to ale občas hapruje taky.

    Ráda čtu tvoje články, protože dáváš v nich tipy na výlety. Takže jestli se někdy octnu v Londýně, tak první věc, kterou udělám bude, že projdu některá místa, která na svém blogu zmiňuješ.

    Mimochodem, psala jsi nedávno, že chceš měnit rodinu. Už se něco naskytlo nového?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady naštěstí s těmi koledami ještě nezačali, ale už jsem viděla asi čtyři vánoční filmy XD.

      Já pomalu ale jistě sepisuji seznam míst, kam jsem zašla. Přišlo mi, že by to mohl být velmi užitečný článek.

      S tou rodinou si to špatně pochopila. Nechci jí měnit, ale nechci u nich zůstávat na příští školní rok. V létě mě potřebovat nebudou, jelikož tráví prázdniny v zahraničí, takže novou rodinu potřebuji od začátku letních prázdnin.

      Vymazat