{ text-align:center; }

pondělí 26. září 2016

[Inspirace] Evropské lidové kroje

   Nevím jak Vy, ale já jsem folklórním nadšencem a to nejen tím evropským. Ale pro dnešek zůstaneme v Evropě. Při sledování různých folklórních vystoupení jsem vždy obdivovala nejen hudbu, ale také kostýmy. Ne, že bych chtěla něco podobného nosit každodenně, ale přijde mi trochu smutné, že v Asii lidé stále při zvláštních příležitostech oblékají národní kroje a většina Evropanů nemá ani tušení, jak národní kroj jejich země vlastně vypadá.

Španělský národní kroj.
(tumblr.com)
Německý kroj.
(tumblr.com)

   Je ale pravda, že se poslední dobou folklórní motivy vrací do módy. Zejména výšivky s tradičními motivy. Národní kroje tu byly, jsou a snad i budou. Rozhodně bychom se jimi měli inspirovat, dokud je možnost. A nejen oblečení, ale i doplňky a pokrývky hlavy bývají vskutku jedinečné.

1 komentář:

  1. Kroje se mi z uměleckého hlediska líbí, ale akce na které se oblékají (např. hody) mě nikdy nebraly. Nechci ale aby kroje vymizely. Máš pravdu, když tvrdíš, že je v tom spousta kouzelných prvků :)

    OdpovědětVymazat