{ text-align:center; }

čtvrtek 8. září 2016

[Choi Mari] První dny v Londýně

   Minulý týden v neděli jsem po dlouhém dni konečně dorazila do Londýna. Do Prahy na letiště mě hodila mámy kamarádka, dorazila jsem tam v půl desáté, což bylo naprosto boží načasování. Deset minut později se totiž začínalo odbavovat. Půl dvanácté jsem pak letěla s Brussels airlines so Bruselu, kde jsem pak čekala tři hodiny na let do Londýna. Bruselské letiště je daleko větší než to pražské. A mají v automatech moc dobré wafle. Z Bruselu jsem pak už konečně letěla do Anglie. Na letišti jsem pak čekala na host-family, jelikož se vraceli ze Srbska zpátky do Anglie ten samý den, jen asi o hodinu a půl později.



Zahrada za domem.

   Domů jsem jeli metrem a pak autobusem. G. (host-mum), T., M. (holky) a já. Jejich táta pracuje v Srbsku a doma je tak týden měsíčně. T. je devět a je v páté třídě a M. je dvanáct a je v osmé. Holky jsou fajn, akorát ta mladší má až moc ráda televizi. Bydlí v malé bytovce.Před domem je malý parčík a za domem zahrada, která ale vypadá spíš jako park. V koupelně mají ty příšerně britské kohoutky a všude jsou spousty věcí (knihy, věci co holky vytvořili ve škole, etc,). Na druhou stranu ale zase nevaří příliš britského jídla (neslyšela jsem o britském jídle příliš dobrého), což bude asi tím, že rodina je z větší části srbského původu (by člověk ani nevěřil, jak těžké je potkat v Londýně Brita).


   Holkám škola začala až včera, takže v pondělí jsme šli na Ealing brodway koupit školní boty a nějaké psací potřeby. V úterý jsme uklidili jejich skříně s učením. Všechny tři jsme byly překvapené tím, kolik tam mezi všemi těmi věcmi bylo sladkostí. Pak jsme šli na cup cake a do parku. Včera poprvé šli do školy a tak měli jen půl den.

   Jelikož jsem dneska měla delší čas, šla jsem si koupit pár věcí. Trochu jsem ztratila a zašla si asi tak dva kilometry, ale alespoň si budu teď cestu určitě pamatovat.

Mám nové botky a ponožtičky.

   Holky jsou už starší, takže poslouchají, i když dostat tu mladší od televize je celkem oříšek. Od Velikonoc prý bude chodit do školy sama, takže hádám, že jestli ne další školní rok, tak možná o ještě další rok později už au-pair potřebovat nebudou. Jsem si jistá, že kdyby D (host-father) nepracoval tak daleko, tak už au-pair přestali mít před nějakým časem.

   Nevím, jestli s nimi budu i příští rok, to se ještě uvidí, ale líbí se mi u nich více než v Leeds. Do centra Londýna to mám 40 minut metrem a dostala jsem Oyster card (tam si člověk nabije peníze a používá to jako jízdenku), takže se tam určitě brzy vypravím. V sobotu budu možná mít sraz s jednou londýnskou slečnou, tak snad budeme kamarádky.

5 komentářů:

  1. Je zaujímavé ako mi každý hovorí, že v Londýne Brita nestretneš :D A čítam to aj tu, človek vážne nechce veriť :D Ja som v Anglicku ešte nikdy nebola, nejak ma to proste neláka, ale poslednú dobu prehodnocujem postoj... Možno budúce leto, ak sa podarí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i sousedka, co bydlí v bytě naproti není Britského původu XD. A rozhodně slyším hodně lidí mluvit anglicky se silným přízvukem (pokud tedy vůbec mluví anglicky).

      Vymazat
  2. Dům a zahrada vypadají naprosto úžasně, působí takovou anglickou pohodou a pohádkovostí. Nevím jestli to je tím že jsem v Anglii nebyla nikdy dlouhodobě a tudíž jsem se nestala součástí nějakého toho normálně plynoucího života ale ať jsem byla v Londýně nebo jinde po Anglii tak na mě působilo všechno tak staře, klidně, pohádkově a důvěrně. Možná až na metro ale i to má svoje kouzlo. Nevyprchá to když jsi tam prakticky doma? Nebo jak na tebe působí Anglie oproti tvé rodné zemi? Chtěla by jsi tam někdy zůstat?
    Je báječné že se ti u nové rodiny líbí i když jsi tam teprve chvilku. Co vlastně přes den děláš, čekáš až holky skončí ve škole vyzvedneš je a pak s nimi trávíš čas? Mají hodně odlišné životy než tady v ČR? A jak vlastně vypadá taková Srbská kuchyně, jíš s nimi? Nedělá ti cizí jídlo problém?
    Doufám že nevadí tolik otázek?
    Jinak boty a ponožky jsou super. Hodně se mi líbí ty přírodních barev s pleteným vzorem. Když přidáváš články s inspirací chodíš oblékaná i s takovým stylem? Nebo spíše máš li svůj nějaký styl?
    Přeji ti ať se ti tam pořád tak líbí. A užívej si to tam.
    Držím palce ať to vyjde s tou Londýnskou kamarádkou.
    Královna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Leeds se mi moc nelíbilo, ale v Londýně se mi celkem líbí. i když tu jsem teprve chvilku. Ještě nevím, jestli tu chci zůstat.Také přemýšlím o au-pair v Asii, ale to se teprve uvidí.

      Ráno doprovázím tu mladší do školy, pak jsou nějaké domácí práce, ale oproti tomu, co po mě chtěli v Leeds je naprosté minimum (a i líp platí). Odpoledne tu mladší vyzvednu ze školy a dohlížím na ní než přijde host-mom z práce. Musím dohlédnout, aby udělala úkoly do školy, uvařit večeři a zkusit jí odtrhnout od televize (včera jsem hráli monopoly). A to je tak všechno.

      Zatím jsme k jídlu měli akorát sendviče a nějaké těstoviny a jeden britský pokrm, který se jmenuje Toad in the hole. Prý že host-mom často vaří kari. Mají ale doma nějaké srbské věci, jako např. šípkovou marmeládu (kterou jsem ještě nezkoušela).

      Já sama se oblékám trochu jinak, ale ráda bych se jednou oblékala takhle. Zatím to nejde a to asi hlavně z finančních důvodů.

      Vymazat
  3. Už se těším na tvoje další deníčkové zápisky s tímto tématem. Vždycky se mi o tom strašně dobře čte, ale sama bych do toho asi nešla. No, uvidím. Jsem ráda, že se ti tam prozatím líbí. Měj se :)

    OdpovědětVymazat