{ text-align:center; }

sobota 6. srpna 2016

[Recenze] Memrise

   Mám tu další recenzi, v historii tohoto blogu teprve druhou. Tentokrát se nejedná o kosmetiku, ale o web. Poslouchám hudbu z nejrůznějších koutů světa, jak jste si již mohli všimnout. Jelikož je to hudba z různých zemí, je také zpívaná různými jazyky. Dříve jsem učení jazyků neměla ráda, hodiny němčiny pro mě byly peklo. Chtěla jsem se naučit japonsky, ale to bylo tak všechno. Pak jsem objevila korejskou hudbu a přidala se korejština. A po roce v Anglii jsem získala nějaké to sebevědomí a otevřela se více novým věcem a řekla si, že čím víc jazyků, tím lépe.



   Jedna z věcí, která je na učení korejštiny těžká je, že neexistuje žádná vytištěná učebnice (akorát Korejská gramatika, což je kniha pro lingvisty a tak rozumím jen zlomku toho, co je tam psáno, i když je to česky) a jediné kurzy jsou v Praze a nejsou zrovna levné. To něco málo, co umím, jsem se naučila z online programu Seoulské univerzity a odposlouchala z filmů/seriálů/show, etc. Jednou dívčinou mi byl doporučen web memrise.com a tak jsem se rozhodla ho vyzkoušet.

Screen print webu. Učím se tam mimo jiné i polsky.

   Web se jmenuje memrise, což je od slova memorise, tedy zapamatovat si či naučit se z paměti. Není to tedy sice výukový web, ale web, který Vám pomůže si zapamatovat si slovíčka a fráze neustálým opakováním. 

   Je tam pár kurzů/programů v češtině a celý web se dá nastavit do češtiny, já ale upřednostňuji angličtinu. Navíc je tam v angličtině daleko více programů. Já se tam zrovna teď učím vyšší angličtinu, němčinu, japonštinu, korejštinu, polštinu a poznat země světa. Pokud se chcete učit jazyk s jiným písmem (viz moje korejština a japonština), není tam jiná abeceda, akorát pro jazyky s latinkou jsou tam písmenka, který neobsahuje anglická abeceda. Pro jazyky s kompletně jiným písmem si musíte nainstalovat podporu, což je logické, protože tím jazykem přeci jen budete chtít psát i jinde než jen na této stránce.

Nejdůležitější je jazyk, který se učíme, používat. Jakkoliv.

   V češtině tam moc kurzů není, ale pokud Vám angličtina nedělá problém, jsou Vaše možnosti téměř neomezené. Můžete se učit francouzštinu, ale i hindi, maori nebo hebrejštinu. A nejsou tam jen jazyky. Můžete se našprtat také země světa, části těla (také v latině), druhy stromů a podobné. Můžete si také nastavit denní cíl 5, 15 nebo 30 minut.

   Já sama mám tento web moc ráda a nemůžu si jej až na nějaké drobnosti vynachválit. Pokud se učíte nějaký jazyk a chcete si zvětšit slovní zásobu, určitě se na memrise mrkněte.


4 komentáře:

  1. Zajímavá stránka. Hned jsem ji vyzkoušela! Akorát mi ne všechny slova vyhovují. Nevíš jestli tam v těch kurzech jde nějak nastavit jakou slovní zásobu se potřebuješ učit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bohužel nejde. Ohledně angličtiny se tam myslím nějaké dají najít, ale jinak asi ne.

      Vymazat
  2. Můžu se zeptat jaký máš motiv k učení polského jazyka? Přijde mi to zajímavé. Neznám nikoho jiného kdo by se zajímal o tenhle jazyk. Polština je krásná ale z pohledu nějaké užitku nevím. V ČR bydlíš v Plzni a to je do Polska také dost daleko leda tak polští předci? Takže….? Jestli to teda není tajné.
    Královna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje mladší sestra se začala zajímat o polštinu kvůli Zaklínači. Četla snad všechny knížky od Andrzeje Sapkowskiho a počítačovou hru hrála raději s polským dabingem, takže jsem slyšela nějakou tu polštinu kvůli ní a zalíbila se mi.

      Vymazat