{ text-align:center; }

úterý 23. srpna 2016

[Choi Mari] Země, které bych jednoho dne ráda navštívila

   Každý má nějaké místo, které jej láká. I já mám takové. Můj velký sen je procestovat z naší planety tolik míst, kolik jen stihnu. Jedním z bodů na mém seznamu životních cílů je navštívit každou zemi na světe alespoň jednou (s výjimkou Athosu, jelikož tam mají ženy zákonem zakázaný vstup). I když můj cíl je navštívit je všechny, samosebou mám takové, které si přeji navštívit více než jiné. A tady je jejich seznam:

1. Malé země
   Tímto bodem myslím ty opravdu malé. Je na nich prostě cosi, co mě velmi fascinuje. U Vatikánu to není jen jeho velikost, tam bych se ráda vypravila omrknout hlavně umění a památky. Z těch opravdu malých mě ale také hodně láká Andorra, Liechtensteinské vévodství, Monaco, Nauru, Norfolk či Svatý Martin.

Šintoistická svatyně v zimě. Japonsko.
(tumblr.com)

2. Nordic
   Tím jsou myšleny evropské země ležící blízko polárního kruhu. Norsko, Finsko, Švédsko, Dánsko a Island. Ráda bych k nim připočítala ještě Grónské, jelikož to je taky na severu a také bych se tam velmi ráda někdy podívala. Dlouhé zimy, hodně sněhu a nádherná příroda. Co víc chtít?

Islandská pláž.
(tumblr.com)

3. Východní Asie
   Už od dětství je návštěva Japonska mým velkým snem. Později se ještě přidala Korea, Čína a Taiwan. U Číny zejména tedy venkov a nejlépe ta místa, kde žijí menšiny stále svým tradičním životem. V Japonsku nesmím vynechat Hokkaido v zimě a Kyoto kdykoliv. V Korei, v té jižní, bych jednoho dne ráda zakotvila. Jestli se to nakonec vyplní se ještě uvidí. Zatím to nevypadá příliš pozitivně.

Nejmenovaný francouzský zámek.
(tumblr.com)

4. Slovanské země
   Od té doby, co jsem se začala učit polsky ve mě vzrostl zájem o slovanské země. Určitě musím jednoho dne navštívit Polsko. Ale hodně by mě také zajímalo Srbsko, Černá Hora, Bulharsko, Slovinsko či Bělorusko. A určitě bych chtěla někdy také navštívit naše slovenské bratry a sestry.

Norské pobřeží.
(tumblr.com)

5. Země, co nespadají do ani jedné kategorie
   Do pátého bodu bych chtěla zahrnout všechny země, které mě velmi lákají, ale nemohu je zařadit do žádného z předchozích čtyř bodů. Z asijských zemí to jsou Mongolsko, Indie a Vietnam. Indie nejen kvůli jídlu. Pak také Nová Zéland a Niue. To ani nepotřebuje komentář, všichni ví, jak krásná ta země je. Švýcarsko. Další země, která nepotřebuje komentář. Z těch evropských pak ještě Moldavsko, pobaltí (Litva, Lotyšsko, Estonsko) a Malta. Také Kypr a Kanada.

Levandulové lány ve Francii.
(tumblr.com)

   A jaké země toužíte navštívit Vy? Je nějaká, kterou určitě navštívit nechcete?

2 komentáře:

  1. Byla jsem v Norsku, Švédsku a Dánsku, ale chtěla bych se tam ještě vrátit, protože jsem tam moc dlouho nepobyla. Na Island prostě musím, je to moje oblíbená země, párkrát jsem se začala učit islandsky, ale vždycky jsem to musela z nějakého důvodu přerušit, takže jsem takový věčný začátečník. Jestli vše půjde, jak má, tak ještě letos navštívím Pobaltí, Rusko (Petrohrad) a Finsko (Helsinky). Mohla jsem vidět i Paříž, ale po útocích se tenhle výlet zrušil, jelikož učitelka, která měla na starosti zájezd, nechtěla nic riskovat. (Mělo jít spíš o takový courání po vědeckých muzeích, s kamarádkou jsme to braly jako rozloučení s fyzikou, protože ji teď ve čtvrťáku už nebudeme mít.)

    Z tvého seznamu bych ještě chtěla navštívit Vatikán (a Řím a Itálii celkově), Švýcarsko, Polsko, Slovensko, Nový Zéland, Kanadu a Slovinsko (a Indii). Jinak bych ještě chtěla navštívit Rakousko a Německo (byla jsem v Berlíně, ale neviděla jsem zdaleka všechno),Belgii, Nizozemsko, Egypt (až se tam ta situace jakž takž uklidní), Řecko, Maroko, Albánii, Arménii, Indonésii, Thajsko... no, možná by bylo lehčí sepsat, jaké země nechci navštívit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thajsko a Indonésii určitě taky někdy chci navštívit. Německy mluvící země mě taky lákají, ale ne tolik.

      Vymazat