{ text-align:center; }

pátek 17. června 2016

[Doporučuji: Hudba] Červen

   A jsem tu opět s dalším doporučením ohledně hudby. Opět se pokusím o co nejrozmanitější výběr, ale pravděpodobně bude víc než polovina písní z Asie. Určitě neváhejte připojit i svůj názor.

   Jako první tu mám japonskou zpěvačku Toko Furuuchi s písničkou And then...Zpěvačka je na hudební scéně déle než já na tomto světě, takže může být jasné, že produkuje kvalitní hudbu. And then je její nové album a video je audio ukázkou dvou duetů z tohoto alba. Obě písně jsou moc krásné (ale ještě neumím japonsky natolik dobře, abych si je vyhledala a obě mají název psaný čínskými znaky), obzvláště ta první zní opravdu romanticky a dojemně. Bohužel jsem ani u jedné nepřišla na to, s kým to zpívá.



   Dalšího si všemi milovaného klavíristu a skladatele Yirumu. Spousta lidí vyslovuje jeho jméno nesprávně, takže pro jistotu: jeho jméno je 이루마 [i-ru-ma]. Na klavír se začal učit už v pěti letech a v  deseti letech se přestěhoval do Británie, aby tam mohl studovat v hudební škole pro nadané děti, Kiss the rain patří bez pochyby k jeho nejznámějším skladbám.



   Tentokrát si od Asiatů odskočíme do Ameriky s Evanescence. Zajímavé je, že tato kapela vznikla tím, že se dva lidé potkali na letním táboře a řekli si, že spolu něco provedou. Dnes si od nich dáme píseň Save me. Z toho, co jsem z pochytila z textu (filmy a seriály už zvládám v angličtině celkem dobře, s písněmi mám ale ještě trošku problém) je píseň poněkud temněji laděná.


   U Američanů ještě na chvilku zůstaneme. Asi před dvěma lety jsem na jednom blogu narazila na zpěvačku jménem Lana Del Rey. Prý studovala filosofii. Za to má ode mě obdiv, my jí měli na střední jenom jeden rok a šla mi z toho hlava kolem. její písnička Bel air se svým snovým nádechem a houslemi mě naprosto okouzlila.



   Moon Hee Jun je jihokorejský sólový zpěvák, které jsem si oblíbila hlavně proto, že je velmi zábavný. V roce 1996 debutoval se skupinou H.O.T, se kterou byl až do jejího rozpadu v roce 2001. Od té doby vystupuje sólově. I'm not okay je jeho první písnička, co slyšela, předtím jsem jej znala jen jako MC. Zdá se mi, že  písnička má mírný nádech devadesátých let.


   Jednou z perel, o kterou se s Vámi chci podělit je Alan, celým jménem Alan Dawa Dolma, čínská zpěvačka tibetského původu. Alan zpívá nejen čínsky, ale i japonsky. Kromě hry na piano zvládá také hru na erhu, což je jeden z tradičních čínských hudebních nástrojů. Sice jsem jí začala mít ráda kvůli jejím japonským písničkám, ale podělím se s Vámi o jednu její čínskou, která se jmenuje Lan Lan.


   Populární zpěvačka Gabrielle Aplin je jen o dva roky starší než já. Náhodou jsem na její písničku narazila na youtube kanálu jedné čínské nahrávací společnosti a moc se mi zalíbila. Písnička Panic cord se mi moc líbí nejen kvůli jejímu zpěvu, ale také pro tu úžasnou kytaru.


   Po okouzlující britské zpěvačce si dáme japonskou kapelu s dlouhou historií, The Pillows je skupina, která vznikla v roce 1989 a mají na svém kontě už 20 alb a přes 30 singlů. Písnička, která mě k nim přivedla se jmenuje Happy birthday a je to příjemná rocková písnička.



   Snad každý už alespoň slyšel název  Apocalyptica. Nejprve jsem odmítala si je vůbec kdy poslechnout, ale to jen do doby, než jsem zjistila, že hrají na violancella, čímž si mě tito Finové získali. Jednou z prvních písniček, kterou jsem od nich slyšela byla právě Fade to black.


   A po této skupině si dámě jednoho amerického zpěváka. Jason Derülo je opět jedním z interpretů, na které jsem náhodou narazila na kanálu Warner music Taiwan. Tato taiwanská nahrávací společnost jednou za čas překvapí nějakým úžasným zahraničním zpěvákem. Jednoho dne na mě vybafla píseň Marry me, kterou jsem si oblíbila.

 ¨

   A jako posledního si dnes dáme Korejce jménem Roy Kim. Roy je velmi dobrý v angličtině, jelikož studoval základní školu v Kanadě a střední a vysokou školu v USA. Píseň, kterou zde chci představit je Seol here, která je též OST k seriálu Reply 1994.





Žádné komentáře:

Okomentovat