{ text-align:center; }

sobota 11. června 2016

[Cestování, zážitky] Mezinárodní folklórní festival

   Jak jsem se zmiňovala na facebooku, měla jsem v plánu se zajít podívat na Mezinárodní folklórní festival. Byla jsem se podívat i loni, jelikož mám folklor celkem ráda a i když se mi loňský ročník hodně líbil, ten letošní byl ještě zajímavější. Folklor jsem si oblíbila poté, co jsme se se skautským oddílem při návštěvě Brna někdy v roce 2009 nachomýtli k jednomu folklórnímu vystoupení.

   Letošní ročník festivalu jsem chtěla navštívit především kvůli korejskému souboru, ale hodně mě zaujala i zmínka o souborech z Peru a Mexika. Loni měl dorazit soubor ze Srí Lanky, ale nakonec měli nějaké potíže s vízem a nedorazili, tak jsem doufala, že tohle se letos žádnému souboru nestane.



Soubor Jasénka z Valašska.
(facebook)

   Korejské vystoupené bylo hned první a bylo velmi zajímavé. Trochu jsem doufala, že bude někdo zpívat Arirang, ale nakonec jen tančili. Mojí mladší sestře se zalíbili jejich hanboky (ale kimona má prý stejně daleko raději). Následoval soubor přímo z Plzně, který také nebyl špatný. A pak už byly na řadě další dva exotické soubory (nevybavuji si, který byl třetí a který čtvrtý) a to dva Mexičané, kteří skutečně jsou Mexičané, i když ten jeden přicestoval z Polska a ten druhý z Ostravy, a Peruánci. Poslechli jsme si dvě mexické písně doprovázené kytarou a shlédli mexický šamanský rituál na vyhnání negativní energie. A také shlédli vystoupení Peruánců kteří musí mít vážně výdrž, jelikož tančili asi dvacet minut v kuse.

   Další soubory už byly takové ty tradiční, takže jeden další český, jeden chorvatský, který si ale připravil překvapení v podobě české písně Ach synku, synku, kterou zazpívali bez jakéhokoliv přízvuku a program zakončili Slováci, kteří krásně zpívali.

   Jestli se někdy příští rok touto dobou ocitnete v Plzni, určitě se neváhejte přijít podívat. Vždy je to velmi zajímavá podívaná.

Žádné komentáře:

Okomentovat