{ text-align:center; }

neděle 29. května 2016

[Doporučuji: Hudba] Květen

   Je tu květen a s ním dalších deset písní, o které bych se ráda podělila. Myslím, že pro dobro Vaše i své bych měla pravidelně poslouchat i jinou než východoasijskou hudbu.

   A začneme jihokorejskou skupinou 100% a jejich písní Bad boy. Chlapci mají smůlu, že jsou pod poněkud méně známou společností, takže jim ještě nějakou dobu bude trvat, než se dočkají zasloužené popularity (pokud se jí tedy vůbec dočkají).



   Jako milovník piana (i když hrát na něj neumím) určitě musím zmínit jihokorejského pianistu Yirumu. Yiruma je velmi talentovaný a stal se všeobecně známý hlavně poté, co jeho skladba River flows in you zazněla ve Stmívání. V Korei byl ale velmi dobře znám a milován i dlouho předtím.



   Určitě také musím zmínit Kris Leone. Ač je Korejka, žila dlouhou dobu v Americe a tak má ve své tvorbě také množství anglických písní. Jednou z nich je Forget, která jako by mi mluvila z duše a nejednou mě dohnala k slzám.


   Snad všichni znají Evanescence. I já. Pár jejich písniček mám ráda, jednou z nich je Going under. Mimo východoasijského popu a houslí jsem také velkým nadšencem rocku a rocku podobných žánrů. Určitě se nestyďte mi doporučit podobné písně.





   Píseň One and Only od Chesney Hawkese jsem párkrát zaslechla v rádiu a prostě jsem si jí musela najít. A i když je tahle píseň o pár let starší než já, pořád je chytlavá a prostě dokonalá. I MV je velmi zajímavá. Hodně písniček z osmdesátých a devadesátých je zkrátka a jednoduše nesmrtelná.


   Velká škoda, že trio Airplane nepřežilo konkurenci na korejské scéně a rozpadlo se You're pretty zůstane jednou z mých oblíbených písní, i když kluci už nejsou spolu. Myslím, že je to velká škoda, jelikož měli velký potenciál.


  
   Další písnička z filmu, která se mi zalíbila je For the dancing and the dreaming z filmu Jak vycvičit draka 2. Bohužel jsem nezjistila, kdo ji zpívá. Pravděpodobně jsou to ale ti, co namluvily postavy, které ji zpívají.


   Písnička NA.NA.NA.涙 je sice japonská, skupina Nu'est, která jí zpívá, je však korejská. Tuhle písničku jsem si po prvním poslechnutí pustila ještě asi desetkrát v kuse. Tohle není první japonská píseň, co Nu'est vydali, rozhodně se jim ale podařila daleko více než ty předchozí. Navíc mají u téhle parádní choreografii.



   Písnička First Kiss od korejského zpěváka Ajoo, který už od roku 2010 není aktivní, mi vždy dokáže zvednout náladu. On je totiž nejen hezký, ale má i krásný hlas a ta písnička má prostě takovou melodii, že člověka prostě roztančí a vykouzlí mu úsměv na tváři.



A nakonec si dáme Britku Birdy. Na písničku Words as weapon jsem narazila na youtube kanálu jedné čínské nahrávací společnosti. Moc se mi v téhle písni líbí ta kytara.




Žádné komentáře:

Okomentovat