{ text-align:center; }

neděle 10. dubna 2016

[Doporučuji: Hudba] Duben

   Jako každý druhý člověk krátce po dvacítce, i já trávím celé hodiny na youtube. Moc nesleduji youtubery, youtube mám především jako zdroj hudby. A o své oblíbené písně bych se s Vámi ráda podělila. Upozorňuji, že mám ráda velmi různorodou hudbu, ale tak 60% interpretů, které pravidelně poslouchám, jsou Korejci. Samosebou, že je můžete přeskočit a vyjádřit se jen k evropským nebo americkým interpretům, ale byla bych velmi ráda, kdybyste jim dali alespoň šanci a nějakou tu písničku si zkusili poslechnout. (Když nic jiného, spousta z nich dobře tančí a mívají zajímavé videoklipy.)



   Abych Vás neděsila hned na začátku, dáme si Nightwish. Moji rodiče mají rádi "tvrdší" hudbu, takže jsem jí byla vystavena od útlého dětství. Na písničku While your lips are still red jsem narazila nedávno a hned jsem si jí oblíbila.


   A hned jako druhou bych Vám ráda přestavila Why not od korejského dua 2YOON. Tuto popovou písničku s nádechem roku mají na starosti Gayoon a Jiyoon, dvě členky skupiny 4minute, které spolu vytvořili podskupinu 2YOON. Mě osobně se hodně líbí. Nenašla jsem MV, jen live vystoupení. 


   Následující píseň zpívá zpěvačka Nolwenn Leroy, jmenuje se Lullaby a objevila se v irském animovaném filmu The Song of sea. Píseň jsem si po shlédnutí filmu okamžitě oblíbila a poslouchám jí občas i několikrát za den. O téhle talentované francouzské zpěvačce ode mě určitě ještě uslyšíte.



   A po Nolwenn si dáme další Francouzku a tou je Zaz, kterou poslouchám moc ráda. Na písničku Belle jsem poprvé narazila ve filmu Bella a Sebastián, který vřele doporučuji. Píseň jsem si oblíbila natolik, že ji mohu zpívat i přes mé nulové znalosti francouzštiny skoro jako rodilý mluvčí.


   Od francouzštiny si na chvíli oddechneme opět s korejštinou a 15&. Toto dívčí duo debutovalo s písní I dream, kterou mám velmi ráda. Jak název napovídá, děvčata sní a v této písní sní o uskutečnění svého snu stát se zpěvačkami.




   Určitě by byla škoda nezmínit mé oblíbené Japonky. Kalafina je jedna ze skupin, která mě přivedla k japonské hudbě. Jejich hlasy jsou krásné a jejich písně jsou prostě přesně můj styl. Far on the Water je jedna z jejich novějších, nahraná byla na začátku tohoto roku.


   Jednou z mála kanadských zpěvaček, na které jsem zatím narazila je Cœur De Pirate, která zpívá především ve francouzštině. Její písně se často podobají šansonu a Crier tout bas není žádnou výjimkou. Tuto píseň vřele doporučuji.


   Zatím jediná norská píseň, kterou znám je I denne julenatt od a Anity Skorgan. Píseň zní až děcky, ale to je proto, že se vyskytuje v jednom dětském norském filmu. Jinak nevím jak Vám, ale mě norština trochu připomíná němčinu.



   Jednou z mých oblíbených korejských písniček je Shampoo od nyní šestičlenné skupiny After school. Nenechte se zmýlit názvem, píseň nemá se šampony nic společného. Spíše je o tvrdé práci a že s odhodláním to nakonec všechno nějak vyjde.


   A jako poslední si dáme jednu japonskou. Yui můžu poslouchat do nekonečna. Škoda, že už kariéru ukončila. Namidairo je jedna z jejich písní, kterou poslouchám nejčastěji. Její hlas je takový zvláštní, ale moc krásné se poslouchá, obzvláště v kombinaci s akustickou kytarou.





    Znáte některou? Co říkáte na můj výběr?




Žádné komentáře:

Okomentovat