{ text-align:center; }

neděle 10. dubna 2016

[Doporučuji: Filmy a seriály] Duben

   Často se dívám na filmy a seriály a tak bych se s Vámi ráda podělila o ty, co se mi nějakým způsobem zalíbily. Upozorňuji, že se mimo jiné ráda dívám i na asijské filmy a seriály, takže se tu pravděpodobně budou také vyskytovat.

   Jako první chci zmínit věčnou klasiku a tou je M.A.S.H. Pro mě je to věčná klasika. Američtí lékaři a zdravotní sestry v mobilní polní nemocnici za korejské války. Většina dílů je prostoupená humorem a bere armádu spíše jako frašku. A pak je tam ten zbytek, který člověka dojme k pláči. A co víc, poměry v Korei a spousta dalších aspektů jsou tam velmi věrohodně zobrazeny.


   A od války v Korei se přesuneme do Anglie v roce 1912 s jedním z mých nejoblíbenějších seriálů, kterým je Panství Downton. Víte, co se stalo v roce 1912? Ano, správně, potopil se Titanic. Mezi utonulými byl také dědic rodu Crawley a tak teď musí co nejrychleji vypátrat nového dědice. A tím tahle velkolepá podívaná teprve začíná. Musím se přiznat - filmy a seriály z této doby naprosto zbožňuji.

Americký film Ptáčata.
(tumblr.com)
   Jeden z prvních korejských filmů, které mě vážně dostaly je Sky and Ocean. Hlavními hrdinkami jsou dvě dívky: Bada (=moře) a Haneul (=obloha). Haneul je sice geniální s čísly a houslemi, ale její mentální vývoj se zastavil někdy v šesti letech. Když ale její rodiče zemřeli, zapomněla, jak hrát na housle. Bada sice jednoho z rodičů má, ale když přijde domů, zjistí, že zmizel i se svou novou ženou a neřekl jí ani slovo. Smutná unavená usne na schodech a Haneul se po dlouhém váhání rozhodně jí vzít k sobě domů. A tím začíná jejich společné dobrodružství.

   Z Koree se přesuneme tentokrát do Finska s fimem Imaginaerum natočeným pod palcem skupiny Nightwish. Imaginaerum je jako sanatorium, akorát, že aby člověk nějak přežil, schovává své vzpomínky do představ a dělá to tak dlouho, až jim věří. Hudebník Tom se ale na sklonku svého života rozhodne Imagienarum opustit a čelit svým skutečným vzpomínkám a své minulosti.

   Pokud jste na sci-fi, určitě si nenechte ujít nizozemský film Boy 7. Četla jsem na tento film hodně negativních recenzí. Mě se líbí. Nejlepší je si názor utvořit sám. Sam se probere v metru. Nepamatuje si kdo je nebo jak se do metra dostal. S pomocí dívky, kterou si myslí, že zná, a svého deníku se snaží vzpomenout si na minulost.

Krásný film Tajemství nesmrtelných.
(tumblr.com)
   Určitě také nesmím zapomenout na úplně první korejský seriál, co jsem kdy viděla. Jmenuje se Faith a je to mix fantasy a historie, ale fantasy převládá. Díky tomuto seriálu jsem si oblíbila herce Lee Minha. Kapitán královské ochranky Choi Young a jeho muži dopravují krále a královnu z Číny zpět do Koree (píše se přibližně 17. století) a mladá královská dvojice se stane obětí atentátu. Král je v pořádku, ale královna je smrtelně zraněná. Místní se zmíní, že nedaleko jsou "dveře do nebe" a tak se tam Choi Young vydá, aby přivedl zpět lékaře a zachránil královnu. Nebe nevypadá úplně, jaksi to představoval, vždyť to taky vlastně není nebe, ale jihokorejské hlavní město Seoul v roce 2012.  Doktora, přesněji řečeno doktorku. tam ale sežene a přivleče jí zpět, aby se postarala o královnu. A to je prosím teprve začátek.

   A na zakončení si dáme film o osudu Suzanne Simonina Jeptiška. Film je poněkud ponurý a temný a nevím, nakolik věrně zachycuje poměry v klášterech pře asi tak sto až dvě stě lety, ale i tak je velmi zajímavý.



3 komentáře:

  1. Opravdu zajímavé typy! Děkuji za ně. Panství Dowton jsem už viděla, ale ne komplet, ještě když ho dávali v ČT, takže jsem si z toho nakonec moc neodnesla. :D
    Jinak Lee Min Ho je jedním z mých nejoblíbenějších herců (hlavně kvůli roli v Heirs) ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky zahlédla pár dílů, když to vysílali na ČT1, ale hodně mě to zaujalo a řekla jsem si, že se na to prostě jednou musím podívat. Heirs jsem ještě neviděla, ale zvažuji, že to přidám na svůj seznam (i když on už je tak dlouhý, že je klidně možné, že už tam tenhle seriál je XD ).

      Vymazat
    2. U nás se na to díval celý kabinet angličtiny, tak jsem si řekla, že to radši nechám být a že se na to podívám až někdy :D
      Já s hůrzou zjišťuji, že můlj seznam má 34 seriálů, které chci vidět a ještě víc které "sleduji" :D

      Vymazat